torsdag 23. mai 2019

Brådypt av Elin Viktoria Unstad

Jeg ble skikkelig forvirra i starten på denne boka. Ja, jeg lurte egentlig på om jeg skulle fortsette. Men etter hvert fant jeg ut at forfatteren nok ville at jeg skulle bli forvirra, ville at jeg skulle kjenne forvirringen Vilja føler, og da ble det brått en genistrek!
Vilja druknet for noen uker siden. Hun gjorde faktisk det, men hun ble gjenopplivet og lever. Ikke at hun er særlig glad for det i starten, med et alvorlig traume som gjør at hun  hallusinerer og ikke vet hva som er virkelig og hva som er fake. Så da hun blir kidnappet på rommet sitt, båret ut og fraktet til ei hytte på ei øy i skjærgården, for så å bli slengt i land igjen dagen etter, er det ingen som tror på historien hennes, ikke hverken politiet eller familien. Kan det være mulig at hjernen hennes har laget hele historien? Eller er hun virkelig i fare?
Dette er en skikkelig thriller i tillegg til at vi får oppleve angsten, sorgen og frustrasjonen Vilja føler når hun prøver å finne igjen seg selv og livet sitt.
Jeg vil låne denne

Ingen kommentarer: