søndag 7. november 2010

Fittekvote av Axel Hellstenius og Morten Skårdal

Victoria jobber som frisør i salongen til moren, men de har et litt anstrengt forhold. Noe skjedde i forholdet til faren da hun var bitte liten, men moren nekter å snakke om det.
Da kjæresten hennes skal til Rena i militæret sier hun bare til moren at hun skal kjøre han opp. Det hverken moren eller Christian vet er at Victoria selv har søkt opptak ved Befalsskolen og kommet inn. Christian blir først sint, men roer seg og regner med at hun vil bli sendt hjem ganske fort. Men INGEN skal vite at de er kjærester!
Det viser seg at dette skaper en del problemer som f.eks. når romkameratene til Christian vedder om hvem som først klarer å komme i buksa på Victoria.
Det handler selvfølgelig mye om det å være i militæret, om strevsomme øvelser og kampen for å bli godtatt som jente. Det handler også om å ta imot utfordringer og å ta ansvar, om vennskap og om å finne styrke i seg selv. Ei bra bok! Les den!

2 kommentarer:

Mari - Escape In A Book sa...

Jeg syntes boken høres god ut, men jeg kommer liksom ikke over tittelen(spiller ingen rolle for meg at det er det det kalles, syntes bare det er så utrolig stygt). Jeg bryr meg ikke om banning i bøker men som tittel så klarer jeg visst ikke å godta det helt.

Cathrine sa...

Jeg har lest denne boka i sammenheng med Bokbloggturnèen, skal anmelde den snart. Selv syntes jeg at boka var veldig bra og dønn ærlig. Rett og slett en bok verdt og lese. Tittelen var ....annerledes, men etter å ha lest boka så skjønte jeg den virkelig. Tittelen fanger handlingen i boka urtolig bra ;)