tirsdag 27. september 2016

Simon og homo sapiens-agendaen av Becky Albertalli

Da Henrik forteller at han har lest mailene jeg og Blue har skrevet til hverandre får jeg panikk. Jeg hadde glemt å logge ut og Henrik skulle ha maskinen etter meg. For en dusteting å glemme! Jeg er jo på vei til å fortelle at jeg liker gutter, at jeg er homo, skeiv, what ever, men at Henrik skal fortelle det på skolen er krise! Og hva med Blue? Han er kanskje ikke så klar for å komme ut? Dessuten vet jeg jo ikke hvem han er...
Blue og jeg har mailet en stund, jeg blir bare mer og mer forelsket i han, men jeg vet fortsatt ikke hvem han er. Bare at han skriver bra og at han er spennende.
Henrik sier at han skal holde kjeft om jeg ordner det så han kan treffe Abby, en av mine aller beste venner. Ja, han mener at jeg skal hjelpe til å spleise dem. Det er jo håpløst! Jeg vil ikke engang at hun skal være sammen med en fyr som han, en utpresser!

Dette er først og fremst en nydelig kjærlighets-historie med alt som hører til av usikkerhet, spenning, forventning og eventyr. Det er også en historie om alle problemene en møter i skolehverdagen som ung i tillegg til de ekstra utfordringene som følger med det å være homofil.
Jeg vil låne denne

Ingen kommentarer: