tirsdag 2. juni 2015

Tro, håp og eplekake av Sarah Moore Fitzgerald

Meg og Oscar bor i en liten irsk kystby. De er bestevenner og har vokst opp ved siden av hverandre. Hver dag har de sittet i hvert sitt vindu og snakket om alt i hele verden. Oscar baker verdens beste eplekake, - en eplekake som kan få alle til å føle seg bedre. Han er verdens snilleste, og alle liker ham. Når Megs foreldre bestemmer seg for å flytte til New Zealand et år, har Meg absolutt ikke lyst til å være med. Men hun lover Oscar å holde kontakten, og gleder seg til å komme hjem igjen.
Et halvt år etterpå er alt forandret. Oscar har forsvunnet. Alle tror han har tatt livet av seg, men verken Meg eller Oscars lillebror Stevie tror på det. På skolen kan folk fortelle at Oscar var blitt utstøtt og ledd av. Han var blitt en av de skikkelig upopulære. Og Meg får mistanke om at det er Paloma Killealys skyld. Paloma som er vakker og populær. Paloma som flyttet inn i Megs hus og Megs rom og ble Oscars nye venn. I hvert fall for en stund. Hva er det som har skjedd? Hvor er Oscar? Hva er det Paloma har gjort?

Denne historien blir fortalt av Meg og Oscar i annet hvert kapittel. Jeg ble trist og glad og sint og glad og trist og sint igjen når jeg leste den. Det er en kjempefin fortelling om vennskap, forelskelse og verdens beste eplekake. Den anbefales!!!

Jeg vil lese denne

Ingen kommentarer: