onsdag 20. august 2014

Teslas loft av Neal Schusterman

Nick Slate flytter fra Florida til Colorado Springs sammen med faren og lillebroren, etter at de mistet moren og alt de eide i en brann. De flytter inn i et gammelt hus faren har arvet etter grandtante Greta. Første dagen i det nye hjemmet faller en brødrister ned fra loftet og treffer Nick i hodet. På loftet finner Nick alt mulig slags skrot, og han bestemmer seg for å holde et garasjesalg. Men på garasjesalget skjer det merkelige ting. Det dukker opp folk som kjøper tingene for mye mer enn Nick har tenkt seg. Og det aller rareste er noen mystiske menn som kommer etterpå og vil ha tak i alle tingene. Etterhvert hører Nick at tingene han har solgt ikke virker som de skal. En av dingsene kan spå om fremtiden, en kan vekke døde til live, en kan lese folks tanker,- i det hele tatt virker tingene ganske farlige. Kan det virkelig være oppfinnelsene til det store geniet Nikolas Tesla? Er det derfor de mystiske mennene vil ha tak i dem? Hvordan skal Nick klare å finne ut av det før noen blir skadet eller dør?

Dette var en bok jeg nesten ikke klarte å legge fra meg. Den er veldig spennende og actionfylt, samtidig som den er utrolig morsom. Det er første bok i en trilogi som heter Accelerati-trilogien. Jeg gleder meg til neste bok kommer på norsk!!

Jeg vil lese denne

Ingen kommentarer: