onsdag 1. september 2010

Tråder av Sophia Bennett

Jeg trodde aldri jeg skulle orke å lese en så "rosa" bok, men det gjorde jeg - og boka er faktisk utrolig bra!
Vi blir kastet rett inn i livet til denne venninnegjengen som består av Jenny, Nonie og Edie. Jenny har hatt en liten rolle i en film og skal på "den røde løperen". Designeren som har laget kjolen hennes har bommet totalt og Jenny blir seende ut som en cherrytomat!
Nonie er sykt opptatt av moter, hun drømmer om en gang å bli designer! En dag ser hun en snodig, liten jente med en utrolig kreasjon på seg, toppet med alvevinger. Det viser seg at denne jenta, Crow, er jenta Edie er en slags støttekontakt for. Crow har blitt sendt til England fra Uganda. Hun kan nesten ikke lese i det hele tatt, men hun kan tegne! Hun tegner og syr klær hele tiden og jenta er kun tolv år gammel!
Dette er bakgrunnen for det fantastiske eventyret denne boka er, om jenter som hjelper hverandre og får til noe som vanskelig kan la seg gjøre i virkeligheten. Men jeg tror på eventyret! Boka er morsom, alvorlig, rørende og den handler om kreativitet, mot og moter! En drøm av en bok for alle som er interessert i moter og klær! OG kr 5,- av hver solgte bok går til Redd Barna!

1 kommentar:

Mari - Escape In A Book sa...

Denne boken syntes jeg var utrolig søt. Hadde jeg vært 12-13 år hadde jeg nok elsket den :) Fin anmeldelse!