fredag 21. mars 2014

Boy Nobody av Allen Zadoff

Jeg-personen i denne boken er en drapsmann. Han glir inn i skolemiljøer som den nye gutten, blir venn med målets barn, får innpass i familien, og forsvinner igjen når drapsmålet plutselig dør "av naturlige årsaker". Drapsmålet er alltid en trussel mot rikets sikkerhet.
Da han var tolv ble foreldrene hans drept, og han ble tatt inn i Programmet, som lærte han opp til å bli den perfekte attentatmann. Han holder kontakten med "Mor" og "Far" gjennom krypterte programmer i telefonen sin, og gjør en fantastisk god jobb. Helt til den dagen han får et nytt oppdrag. Det nye målet hans er borgermesteren i New York. Han har en datter, Sam, som skal være jeg-personens inngangsnøkkel til attentatmålet. Men hun er ikke som alle andre tenåringsjenter. I tillegg begynner han å fornemme et Nærvær. Det er noen som følger etter ham og holder øye med ham. Er det virkelig et nytt oppdrag? Eller er det bare en test? Og er foreldrene hans virkelig døde?
Dette er en bok for de som elsker spenning og action. Jeg kan godt tenke meg at dette vil bli en film, for det er lett å se for seg både personene og miljøene. Full fart fra begynnelse til slutt!!

Jeg vil lese Boy Nobody

Ingen kommentarer: