søndag 9. november 2008

Darlah av Johan Harstad


Darlah er ikke engentlig en grøsser, men det er den mest creepy boka jeg har lest på lenge.
NASA har besluttet å sende mennesker til månen igjen. Garva astronauter, nye astronauter og tre ungdommer! For å få mest mulig PR og på den måten mest mulig pengestøtte til denne ferden blir det utlyst en verdensomspennende konkurranse om hvem disse ungdommene skal bli. Det er enormt mange som melder seg på, og de tre som blir valgt ut har i grunnen det til felles at de ikke er spesielt interessert i romfart, men de ønsker seg på forskjellig vis vekk. Midori fra Tokyo, Antoine fra Paris og Mia fra Stavanger setter derfor kursen mot månen etter måneder med trening sammen med resten av besetningen. Det er selvfølgelig en utrolig opplevelse både å få være med på alt som skjer før de drar og endelig å få lande på dette øde og ugjestmilde stedet - månen. Det er også da uhyggelige ting begynner å skje, ting som i hvert fall tok helt pusten fra meg.

1 kommentar:

Pia sa...

Jeg fikk denne boka av søstera mi til bursdagen, og det er den skumleste boka jeg noen gang har lest, tror jeg. Jeg fikk helt måneskrekk etterpå, og tar av og til meg selv i se etter om folk har skygge...
Men det er absolutt en bra bok!