fredag 4. januar 2008

Evighetens kyss av Stephanie Meyer

Trodde aldri jeg frivillig skulle lese ei bok om vampyrer, men det har jeg gjort! Jeg har lest alle bøkene i Twilight-serien. Jeg hadde ikke engang tid til å vente på oversettelsene, så jeg leste dem på engelsk!
Bella flytter til en nytt sted, et sted hun har bodd som liten og stadig har vendt tilbake til på besøk. Faren, Charlie, bor nemlig fortsatt i denne lille fillebyen hvor det ikke er sol mer enn noen få dager i året. Første dag på den nye skolen får hun masse oppmerksomhet, men den eller de hun blir mest oppmerksom på er fem unge, utrolig vakre, bleke mennesker som sitter for seg selv. Dette er starten på en fantastisk kjærlighetshistorie mellom en vampyr og et menneske, alle utfordringene og det håpløse i et sånt forhold, men også det vakre og det spennende. Edward, som denne gutten/vampyren heter, som er gjenstand for, og også gjengjelder Bellas kjærlighet, kan ikke la en leser uberørt! Jeg falt totalt!
Etter hvert blir du kjent med flere vampyrer, men også varulvene har en viktig rolle i bøkene!
De neste bøken heter "Under en ny måne", "Formørkelsen" og "Ved daggry"

Ingen kommentarer: